Sähköisen allekirjoituksen ohje

Luottopostin sähköisen allekirjoittamisen ohje

Kiitos, että olet valinnut Luottopostin sähköisen allekirjoituksen. Tämä yksityiskohtainen käyttöohje opastaa kuinka Luottopostin sähköinen allekirjoitus tehdään. Jos et löytänyt vastausta kysymykseesi, niin ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

1.

Allekirjoittaminen alkaa klikkaamalla sähköpostitse tulleen allekirjoituskutsun ”tästä” linkkiä. Pelkkä linkin klikkaaminen ei vielä muodosta allekirjoitusta.

Allekirjoita asiakirja

2.

Järjestelmä pyytää tekemään vahvan tunnistuksen. Klikkaa käyttämäsi tunnistuspalveluntarjoajan kuvaketta (pankkitunnistus tai mobiilivarmenne) ja tunnistaudu sisään.

Tunnistaudu henkilökohtaisesti

3.

Kirjautuessasi ensimmäisen kerran allekirjoitukseen. Saat näkyviin kohdan ”Suostumus henkilötietojen käsittelyyn”. Jatkamalla pääset allekirjoituskohtaan. Tämä ei tule näkyviin, kun toisen kerran tulet allekirjoittamaan.

Suostumus henkilötietojen käsittelyyn

4.

Asiakirjasivulla voit tutustua allekirjoitettavaan asiakirjaan ja allekirjoittaa tai hylätä asiakirjan allekirjoittamisen. Tutustu allekirjoitettaviin asiakirjoihin huolellisesti ennen allekirjoitusta, koska allekirjoitus on sitova. Huomaa, että jos et aio allekirjoittaa asiakirjaa, niin sinun on hylättävä asiakirjan allekirjoitus. Muuten saat toistuvasti sähköpostiisi muistutuksen allekirjoittamattomasta asiakirjasta.

Allekirjoita tai hylkää asiakirja

5.

Kun olet valinnut ”Allekirjoita asiakirja” saat näkyviin valinnan ”Jatka”, jolla vahvistat allekirjoituksen. Vasta tämän jälkeen allekirjoitus on valmis. Saat näkyviin ”Olet allekirjoittanut asiakirjan.”

Olet allekirjoittamassa jatka

    6.

    Allekirjoituksen jälkeen lataa allekirjoitetut PDF-tiedostot talteen. On tärkeää, että lataat allekirjoitetut PDF-tiedostot itsellesi ja säilytät niitä huolellisesti, koska tiedostot poistuvat Signom allekirjoituspalvelusta määräajan jälkeen.

    Olet nyt allekirjoittanut asiakirjan

      Huom!

      Voit myös palata allekirjoitettuun asiakirjaan 14 vrk kuluessa samasta alkuperäisestä sähköpostista, jossa sait alkuperäisen allekirjoituskutsun, jolloin käytät samaa sähköpostissa olevaa linkkiä.

      Asiakastuki

      Voit ottaa yhteyttä Luottopostin asiakaspalveluun Yhteydenotto -lomakkeella, jos sinulla on kysyttävää.

      Päivitetty 31.3.2024