Kysymyksiä ja vastauksia

Keräämme tälle sivulle kysymyksiä ja vastauksia

Usein kysytyt kysymykset (UKK)

Lähetys ei onnistu, vaan saan virhekoodin 403. Voitteko korjata asian?

Virhe 403 tulee silloin, kun käyttämäsi laitteen selain ei onnistu lähettämään tietoja palvelimellemme saakka oikealla tavalla.
Siksi emme voi auttaa asiaa millään palvelimen toiminteella.
Olemme tehneet palvelimellemme Testaa lähetys -toiminteen, jolla voit maksutta testata laitteesi ja selaimesi toimivuuden. Testaa lähetys ei tallenna eikä lähetä lähettämiäsi tietoja minnekään. Se antaa 403-ilmoituksen, jos lähetyksessäsi oli ongelma.
Laitteesi toimivuus on tärkeää varmistaa jo senkin takia, että Luottopostin lisäksi käytät laitteellasi varmasti muutakin tärkeää.
Ongelmien tullessa voit tehdä seuraavia asioita ratkaistaksesi ongelman laitteessasi:
1. Käytä laite virrattomana. Kaikki tietotekniset päätelaitteet on nykyisin hyvä sammuttaa noin kerran vuorokaudessa.
2. Päivitä selaimesi. Päivitys löytyy yleensä menemällä Ohje -> Tietoja selaimesta
3. Päivitä laitteesi käyttöjärjestelmä
4. Poista selaimesta siihen mahdollisesti asentamasi lisäosat
5. Varmista, ettet yritä lähettää liian suurta tiedostoa
6. Varmista, ettet yritä lähettää rikkinäistä tiedostoa (Esimerkiksi Adobe Acrobat saattaa rikkoa PDF-tiedostoja. Myös jotkin skannattujen sivujen yhdstelyohjelmat voivat tuottaa rikkinäisen tiedoston.)
7. Käytä jotakin muuta selainta kuin Google Chrome
8. Tyhjennä selaimesi evästeet ja selaushistoria ja käytä sen jälkeen laite taas virrattomana
9. Tee laitteellesi täydellinen virustarkistus
Jos mikään yllä mainituista ei auttanut, tarkistuta laitteesi sen valtuutetussa huollossa.

Miksi tarvitsisin Luottopostia, kun mistä tahansa sähköpostiohjelmasta voi lähettää sähköpostin salattuna?

On totta, että sähköpostin voi lähettää salattuna omalta päätelaitteeltasi sähköpostipalvelimellesi. Siitä eteenpäin ei olekaan enää varmuutta siitä, että viesti kulkisi koko matkan salattuna. Luottoposti salaa sähköpostisi koko matkan lähettämisestä vastaanottoon saakka.

 

Tarvitseeko Luottopostin vastaanottajan olla rekisteröitynyt Luottopostin käyttäjäksi?

Ei tarvitse. Luottoposti lähettää vastaanottajalle tekstiviestinä salasanan, jonka avulla hän voi vastaanottaa Luottopostisi riippumatta siitä, onko jo rekisteröitynyt Luottopostin käyttäjäksi.

 

Entä jos en tiedä vastaanottajan matkapuhelinnumeroa? Voinko lähettää Luottopostin ja kirjoittaa vastaanottajan matkapuhelinnumeroksi vaikka 010- tai 020-alkuisen yritysnumeron?

Varminta on käyttää matkapuhelinnumeroa, jotta tekstiviesti menisi perille ja vastaanottaja saisi Luottopostisi luetuksi. Jos et tiedä vastaanottajan matkapuhelinnumeroa, kysy sitä häneltä. Omista lähetyksistäsi näet lukusalasanan, ja voit kertoa sen vastaanottajalle esimerkiksi puhelimitse tai muulla turvallisella tavalla.

 

Montako liitetiedostoa voin lähettää Luottopostilla?

Yksittäisen Luottopostin liitetiedostojen määrä on rajattu kolmeen (3). Voit toki lähettää monta Luottopostia vastaanottajalle, jos sinulla on useampi lähetettävä liitetiedosto.

 

Montako vastaanottajaa Luottopostillani voi olla?

Yksittäinen Luottoposti lähetetään yksittäiselle vastaanottajalle. Jos haluat lähettää samat tiedot monelle, lähetä kullekin oma Luottopostinsa.

 

Ostin Luottopostin lähetyksiä. Miksi en kuitenkaan voi lähettää Luottopostia?

Varmista, että olet rekisteröitynyt ja kirjautunut, kun menet ostoksille. Tarkista, että olet saanut automaattisen tilausvahvistuksen ostoksestasi sähköpostiisi. Jos sinulla on yhä ongelmia, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

Sain virheilmoituksen. Mikä on vialla?

Toivomme, että otat kuvakaappauksen virheilmoituksesta ja lähetät sen asiakaspalveluume. Silloin voimme tutkia asiaa. Muuten emme voi tietää, onko virheilmoitus esimerkiksi päätelaitteltasi tai internetyhteytesi tarjoajalta, vaiko järjestelmältämme, ja mitä virheilmoituksessa tarkalleen lukee.

 

Paljonko Luottopostin lähettäminen maksaa?

Näet jokaisen ostoksen hinnan ennen maksamista. Jos haluat yrityksellesi laskutussopimuksen, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Maksat palvelusta selkeästi käytön mukaan.

 

Paljonko Luottopostiin rekisteröityminen maksaa?

Rekisteröityminen on maksutonta. Emme veloita avausmaksua, eikä sinun tarvitse sitoutua toistuvaismaksuihin.

 

En pysty rekisteröitymään, koska kirjoitin puhelinnumeroni väärin enkä voi rekisteröityä enää samalla sähköpostiosoitteella. Voitteko nollata rekisteröitymiseni.

Kyllä. Tosiaankin sähköpostiosoite on määritelty järjestelmässä yksilöiväksi tunnisteeksi, eikä siksi samalla sähköpostiosoitteella voi rekisteröityä montaa kertaa Luottopostiin. Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin nollaamme sähköpostiosoitteesi järjestelmässä.

Itse keksimiämme kysymyksiä ja vastauksia

  1. Miksi minun kannattaa valita Luottopostin salattu sähköposti?

Koska Luottoposti on luotettava ja helppokäyttöinen suomalainen salattu sähköposti

 

  1. Miten Luottoposti on salattu sähköposti?

Luottopostin salattua sähköpostia ei koskaan lähetetä salaamattomana sähköpostista toiseen, vaan se lähetetään täysin suojattuna palvelimelle, josta vastaanottaja sen noutaa salattuna. Lukemiseen tarvittava salasana lähtee vastaanottajalle tekstiviestillä.

 

  1. Onko Luottopostin käytössä avausmaksuja tai rekisteröintikuluja?

Luottopostin palvelussa ei ole avausmaksuja tai rekisteröintikuluja, vaan maksat todellisesta käytöstä.

 

  1. Onko meidän pakko ostaa joku suuri kayttöpaketti?

Ei ole vaan voit ostaa vaikka yhden lähetyksen. Toki suuremmassa paketissa säästyy kustannuksia.

 

  1. Jos ostan suuremman käyttöpaketin, vanheneeko niiden käyttöoikeus?

Ei vanhene, Luottopostin paketteja ei ole aikarajoitettu.

 

  1. Voiko Luottopostin lähetykseen vastata salatulla sähköpostilla?

Kyllä voi, kun lähettäjä sitoutuu maksamaan salatun sähköpostin vastauksen

 

  1. Voiko Luottoposti laskuttaa yritystämme, vai onko meidän pakko ostaa paketti verkkokaupasta?

Ota yhteys Luottopostiin ja pyydä yrityksesi luottoasiakkuutta.

 

  1. Jos ostan Luottopostin käyttöpaketin verkkokaupasta, mistä näen kuinka monta viestiä minulla on jäljellä?

Jokainen lähettäjä kirjautuu omaan Luottopostiin, josta näkee kuinka monta lähetystä on jäljellä

 

  1. Täytyykö yrityksemme kaikkien käyttäjien rekisteröityä Luottopostin palveluun?

Kyllä täytyy, koska jokaisen käyttäjän pitää tunnistautua turvallisuussyistä.

 

  1. Voimmeko liittää yrityksemme kaikki työntekijät Luottopostin käyttäjiksi?

Kyllä voitte mutta se edellyttää kuukausilaskutussopimusta yritykseltänne.

 

  1. Jos teemme Luottopostin kuukausilaskutussopimuksen, mihin sitoudumme?

Ette mihinkään, koska Luottopostissa ei ole mitään piilokuluja, vaan maksatte vain toteutuneista lähetyksistä.

 

  1. Onko Luottoposti helppo ottaa käyttöön?

Kyllä on. Rekisteröidyt Luottopostin käyttäjäksi, ostat verkkokaupasta valitsemasi paketin ja voit alkaa lähettämään salattuja viestejä.

 

  1. Voinko lähettää Luottopostin salatulla viestillä useamman liitteen?

Voit lähettää Luottopostin liitteenä maksimissaan kolme liitettä.

 

  1. Onko Luottopostilla rajapinta, joka voisi toimia omassa järjestelmässämme?

Kyllä on ja voitte liittää sen omaan järjestelmänne, kysy lisää:

asiakaspalvelu@luottoposti.fi

 

  1. Onko mahdollista toimia Luottopostin jälleenmyyjänä?

Kyllä on. Ota yhteyttä ja kerro lisää itsestäsi tai yrityksestäsi.

asiakaspalvelu@luottoposti.fi

  1. Onko Luottoposti suomalainen tuote ja missä palvelimenne sijaitsevat?

Luottoposti on 100 % suomalainen tuote ja täällä tehty. Myös palvelin sijaitsee Suomessa.

 

  1. Jääkö lähettämäni viestit johonkin säilytykseen?

Tietoturvan varmistamiseksi viestisi liitteineen tuhoutuu palvelimelta sovitun voimassaoloajan kuluttua. 

 

  1. Näkeekö joku lähettämäni viestit?

Luottopostisi vastaanottaja voi lukea viestisi salasanan avulla.

 

  1. Täyttääkö Luottoposti palvelu GDPR- ja elDAS-asetukset.

Palvelu ovat Suomessa ja EU:n GDPR- ja elDAS-asetuksien mukaisia.

 

  1. Voinko käyttää Luottopostia omasta sähköpostistani?

Voit käyttää Luottopostia nykyaikaisella päätelaitteella, ei vaadi ohjelma-asennusta

 

  1. Milloin viestit tulee suojata?

Viestit tulee salata aina, kun ne sisältävät arkaluonteista tietoa.

 

Viimeksi päivitetty

5.4.2023 / Juha Ojaniemi

Yhteys

+358 44 906 1089

Tule mukaan

Luottoposti on suomalainen palvelu, joka salaa viestin täyttäen EU:n GDPR-asetuksen vaatimukset. Tule sinäkin mukaan salatun Luottopostin käyttäjäksi.